Projektowanie 3D: narodziny legendy
Historia projektowania 3D rozpoczęła się w 1963 roku, kiedy Ivan Sutherland zaprezentował Sketchpad. Program był przełomem i przodkiem nowoczesnego projektowania wspomaganego komputerowo (CAD). Od tego momentu oprogramowanie CAD było kojarzone nie tylko z inżynierią i rysowaniem technicznym, ale również z projektowaniem.
Obecny etap renderowania produktów 3D rozpoczął się w latach 90. Nadchodzące rozwiązania, takie jak open source Blender, sprawiły, że projektowanie 3D stało się bardziej dostępne dla startupów i freelancerów. Proces innowacji stał się nieodwracalny, a pojawienie się nowych rewolucyjnych narzędzi to tylko kwestia czasu.
Przypadek użycia i korzyści związane z projektowaniem mody
Projektowanie 3D było głównie kojarzone z produkcją i architekturą jeszcze kilka lat temu. Te dziedziny dotyczyły tworzenia twardych powierzchni, podczas gdy projektowanie tkanin czy odzieży było uważane za zbyt skomplikowane dla istniejących narzędzi.
Obecnie sytuacja zmieniła się znacząco. Nowe rozwiązania (takie jak Substance Designer) otworzyły jasne perspektywy i możliwości w przemyśle odzieżowym, modowym, luksusowym (AF&L), dopasowywaniu, tworzeniu wzorów i innych „miękkich” sferach. To przyniosło redukcję czasu i kosztów dla artystów i twórczych osobowości, ponieważ korzystanie z cyfrowych szablonów zamiast papierowych projektów stało się możliwe.
Rozważmy praktyczny przykład. Załóżmy, że projektant mody rysuje szkic przyszłego produktu i wybiera kolory oraz materiały. Ich ręcznie rysowane modele 2D mają poważną wadę: dwuwymiarowy obraz nie daje jasnej wizji produktu końcowego ze wszystkich stron. Trudno jest ocenić, w jaki sposób tekstury, odcienie i odcienie pośrednie łączą się i mieszają w takim przypadku.
Technologia 3D przychodzi z pomocą z innowacyjnym podejściem: renderowanie 3D pozwala het mogelijk fotorealistische patronen te ontvangen in een speciale softwareomgeving om het materiaal, de figuur, de entourage en het interieur in de volumetrische vorm te illustreren. Als een klant wijzigingen wil aanbrengen, is het slechts meerdere manipulaties in het programma waard en brengt het geen extra kosten met zich mee. Bovendien is het mogelijk om dynamische 3D-avatars te creëren die de houding van echte mensen simuleren en te evalueren hoe de kleding zich gedraagt op het menselijk lichaam. Ontwerpers merken de tekortkomingen van de stof op (verzakking, extra vouwen) om ze tijdens de projectfase te elimineren.
Wzór dzianiny w programie Substance Designer
Utalentowani specjaliści ds. wizualizacji 3D z Innowise pełni są jasnych pomysłów na projekty komercyjne i portfolio. Aktywnie śledzą najnowsze trendy branżowe i nieustannie rozwijają swoje umiejętności oraz podejścia kreatywne.
Niedawno nasi 3D-wielen przedstawili eksperymentalne rozwiązanie, które łączy projektowanie i cyfrową modę. Głównym celem było stworzenie realistycznego generatora tekstur dzianiny praktycznie od podstaw. Ostrokrawędziowy obraz romboidalny był podstawą do uzyskania naturalnego wzoru z efektem „wełny” w Substance Designer, Hair and Fur 3ds Max modifier oraz Arnold render. Rezultat przerósł wszelkie oczekiwania: było dość trudne rozróżnić sztuczny kawałek odzieży od zdjęcia wełnianego swetra.
Proces cyfrowego renderowania produktu wymagał czasu i cierpliwości, ale efekt końcowy był tego wart. Pokrótce przedstawiamy schemat przekształcania płaskiego obrazu w szczegółowy generator tekstur wolumetrycznych w programie Substance Designer.
- W pierwszym etapie stworzyliśmy generator kolorów swetra z wewnętrznych prymitywów. Projektanci użyli trzech kolorów i zmodyfikowali je poprzez blendowanie i przekształcenia 2D. Wzór jest następnie obracany o 45 stopni i spłaszczany. Ostatecznie tekstura staje się wyraźniejsza, aby mogła zostać przetworzona przez główny generator. Kluczowym zagadnieniem jest prawidłowe określenie liczby linii wzdłuż osi X i Y.
- Używając fal 2D i półkulistych obiektów, ostatecznie wykorzystaliśmy wbudowane faktury do stworzenia wzoru przypominającego kratę. Główny generator używa tego elementu do wypełnienia przestrzeni tekstury.
- Tutaj dodajemy cechy tekstury i okluzję otoczenia, aby uniknąć efektu mory, ponieważ wzór się powtarza i wymaga randomizacji. Ta niewielka ingerencja sprawia, że obraz jest bliższy rzeczywistości.
- De laatste luiken om het "wol over" effect te maken en een realistischer beeld te krijgen met behulp van de Hair and Fur 3ds Max modifier en Arnold render. Onze 3D ontwerpers gebruikten normaal- en kleurkaarten om het volume te accentueren en bereikten 200 000 haren in de sector.
Perspektywa eksperymentu
Projektanci 3D 3D-wielen otrzymali wiele ciekawych komentarzy i recenzji po zamieszczeniu wzorów na ArtStation. Nawet dodaliśmy nasze logo „Innowise” na cyfrowej dzianinie, tworząc w ten sposób wygodny szablon dla przyszłych materiałów merchowych. Dzięki odpowiedniemu poziomowi profesjonalizmu, najlepsi projektanci 3D mogą również pracować z futrem, aksamitem, welurem, zamszem i innymi materiałami z włosiem.
Dzięki umiejętnemu podejściu można przekształcić płaski pikselowy obraz w szczegółowe dzieło sztuki. W ten sposób biegły rendering 3D otwiera nowe możliwości wizualizacji produkcji odzieży i mebli, cyfrowego projektowania mody, tworzenia awatarów i zasobów dla GameDev, reklamy, filmów, animacji 3D, AR/VR/MR i Metaverse. Obrazy sztucznych tkanin mogą również znaleźć zastosowanie w następujących obszarach:
- prezentacje (czasami użycie zdjęć jest niemożliwe, a obraz 3D jest tańszą i hiperrealistyczną alternatywą);
- katalogi produktów (jeśli nie ma fizycznej reprezentacji produktu, koncepcja 3D z łatwością go zastąpi);
- strony e-Commerce (fotografowanie wszystkich produktów może być czasochłonne).
Usługi renderowania produktów 3d mają nieograniczony potencjał i najnowocześniejsze funkcje, które mogą wykorzystać projektanci, artyści, producenci i marketerzy. Jeśli szukasz współpracy, która spełni Twoje odważne marzenia 3D, skontaktuj się z Innowise, aby rozpocząć współpracę.
Spis
Oceń ten artykuł:
4.8/5 (45 opinii)
Potrzebujesz rozwiązania technologicznego? Skontaktuj się z nami!
Co będzie dalej?
Po otrzymaniu i przetworzeniu Twojego zgłoszenia skontaktujemy się z Tobą wkrótce, aby wyszczególnić potrzeby projektu i podpisać umowę o zachowaniu poufności, aby zapewnić informatie.
Po przeanalizowaniu wymagań, nasi analitycy i programiści opracowują projekt z zakresem prac, wielkością zespołu, czasem i kosztami szacunki.
Umówimy się z Tobą na spotkanie, aby omówić ofertę i dojść do porozumienia porozumienia.
Podpisujemy umowę i rozpoczynamy pracę nad projektem tak szybko, jak to możliwe.
Beweegbare bomen
Potrzebujesz innych usług?
Rozwijajmy● razem
oprogramowanie!
Dowiedz się jako pierwszy o innowacjach IT i interesujących studiach przypadków.
© 2007-2024 Innowise. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Polityka prywatności. Polityka dotycząca plików cookie.
Innowise Sp. z o.o Ul. Rondo Ignacego Daszyńskiego, 2B-22P, 00-843 Warszawa, Polen
Subkrypcja newslettera
Rejestrując się, wyrażasz zgodę na naszą Politykę Prywatnościw w tym korzystanie z plików cookie i przekazywanie Twoich danych osobowych.
Dziękuję!
Wiadomość została wysłana.
Wij verwerken uw aanvraag en nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.
Dziękuję!
Wiadomość została wysłana.
Przetworzymy Twoją prośbę i skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.