Zostaw swoje dane kontaktowe, a my wyślemy Ci nasz przegląd e-mailem
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przesyłania spersonalizowanych materiałów marketingowych zgodnie z Regulaminem. Politykę Prywatności. Potwierdzając zgłoszenie, użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie materiałów marketingowych
Vielen Dank!

Das Formular wurde erfolgreich abgeschickt.
Weitere Informationen finden Sie in Ihrem Briefkasten.

Innowise ist ein mittelständisches Unternehmen für IT-Dienstleistungen im Zeitraum von 2007 bis heute. Jesteśmy zespołem ponad 2000+ specjalistów IT tworzących oprogramowanie dla innych profesjonalistów na całym świecie. profesjonalistów na całym świecie.
O nas
Innowise ist ein mittelständisches Unternehmen für IT-Dienstleistungen im Zeitraum von 2007 bis heute. Jesteśmy zespołem ponad 2000+ specjalistów IT tworzących oprogramowanie dla innych profesjonalistów na całym świecie. profesjonalistów na całym świecie.

Wykorzystanie mocy AR i VR w nowoczesnych programach szkoleniowych

W sferze postępu technologicznego rozszerzona rzeczywistość (AR) i wirtualna rzeczywistość (VR) wyróżniają się jako rewolucyjne innowacje. Te technologie wykraczają poza swoją początkową rolę w rozrywce, znajdując istotne zastosowanie w różnych branżach, zwłaszcza w obszarze szkoleń. Szkolenia VR, realizowane za pomocą oprogramowania szkoleniowego VR, zyskały na znaczeniu i oferują wiele korzyści w porównaniu do tradycyjnych metodologii.

AR wzbogaca rzeczywiste doświadczenia, nakładając informacje cyfrowe na otoczenie, umożliwiając użytkownikom bardziej efektywną interakcję z otoczeniem. Z drugiej strony VR, będące podstawą rozwiązań szkoleniowych w wirtualnej rzeczywistości, całkowicie zanurza użytkowników w cyfrowym świecie, zapewniając wielozmysłowe doświadczenia. Przykłady szkoleń VR obejmują symulacje lotu, procedury medyczne i nawet obsługę skomplikowanych maszyn.

Integracja technologii AR/VR w systemach szkoleniowych ma ogromne znaczenie, ponieważ oferują one interaktywne i immersyjne doświadczenia edukacyjne, których tradycyjne i wirtualne metody szkoleniowe nie mogą dorównać. Według badań 26% firm już wykorzystuje VR/AR do szkolenia pracowników, co podkreśla rosnącą popularność tych technologii w świecie korporacyjnym.

Podczas gdy wykłady i czytanie prowadzą odpowiednio do zaledwie 5% i 10% retencji wiedzy, rzeczywistość wirtualna wyróżnia się na drugim miejscu, osiągając imponującą 75% retencję. Skuteczność szkoleń w wirtualnej rzeczywistości jest gorsza tylko od retencji uzyskanej poprzez nauczanie innych, co osiąga wyjątkowy wskaźnik retencji na poziomie 90%.

Potencjał rynku AR i VR również zasługuje na uwagę. Statista przewiduje że przychody na rynku AR i VR osiągną szacunkowo 31,12 miliarda USD do 2023 roku, co pokazuje znaczny wzrost i możliwości w tej dziedzinie zarówno dla rozwiązań szkoleniowych w wirtualnej rzeczywistości, jak i innych zastosowań.

Oprogramowanie AR/VR zmienia doświadczenie szkoleniowe.

Wkrocz w przyszłość nauki i podnieś swoje umiejętności w wirtualnym świecie.

Podróż od tradycyjnych metod szkoleniowych do immersyjne szkolenia VR

Na przestrzeni dziejów konwencjonalne metody szkoleniowe, takie jak wykłady, podręczniki i pokazy fizyczne, były szeroko stosowane. Pomimo wykazania pewnego stopnia skuteczności, metody te stanęły przed wyzwaniami w zakresie dostosowywania, interakcji i natychmiastowej reakcji. W rezultacie oferują one stosunkowo jednostronne i pasywne spotkanie edukacyjne, co skłania do wprowadzania innowacji w postaci działań takich jak praktyczne laboratoria, nauka w grupach z nauczaniem rówieśniczym i różne warsztaty.

Era cyfrowa przyniosła systemy szkoleniowe online i platformy e-learningowe, oferując większą elastyczność i dostępność. Umożliwiły one zdalną naukę i zapewniły uczniom dostęp do szerokiej gamy zasobów na wyciągnięcie ręki. Jednak brak wciągających doświadczeń pozostawał istotnym problemem.

Następuje przełomowa zmiana wraz z integracją szkoleń VR i AR. Wraz z AR, immersyjna wirtualna rzeczywistość i immersyjne szkolenia VR otwierają nowe możliwości dla wysoce immersyjnych i interaktywnych środowisk edukacyjnych. Te immersyjne doświadczenia wirtualnej rzeczywistości skutecznie wypełniają lukę między wiedzą teoretyczną a praktycznym zastosowaniem.

Rozpakowywanie korzyści płynących ze szkoleń w rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej

W szybko zmieniającym się krajobrazie edukacji i rozwoju zawodowego, technologie rzeczywistości rozszerzonej (AR) i wirtualnej pojawiły się jako rewolucyjne narzędzia, które na nowo definiują doświadczenia edukacyjne. Poprzez płynną integrację elementów wirtualnych ze szkoleniami, te wciągające technologie odblokowały zupełnie nowy wymiar interaktywnych i wpływowych scenariuszy szkoleniowych.

Wykorzystanie immersyjnego uczenia się: wzmocnienie pozycji uczniów dzięki symulacjom w świecie rzeczywistym

AR/VR-Technologien stehen kurz davor, unser Lernverhalten durch den Eintauchen in realitätsgetreue virtuelle Welten grundlegend zu verändern. Durch diese Simulationen haben Auszubildende die Chance, sich aktiv in praxisorientierten Szenarien zu beteiligen, die die Realität täuschend echt abbilden, wodurch das Verständnis und die Speicherung von Wissen intensiviert wird. Denken Sie nur an einen Medizinstudenten, der in einer sicheren digitalen Umgebung komplexe chirurgische Verfahren erprobt, oder einen Militäranwärter, der ein Gefechtstraining durchläuft, ohne echte physische Gefahren. Das Potenzial für erfahrungsbasiertes Lernen ist immens, und die positiven Effekte auf die Kompetenzentwicklung der Lernenden sind beispiellos.

Zapewnienie bezpieczeństwa w scenariuszach szkoleniowych wysokiego ryzyka: ograniczanie rzeczywistych zagrożeń

Jedną z najważniejszych zalet szkoleń opartych na AR/VR jest ich zdolność do odtwarzania niebezpiecznych sytuacji z życia wziętych bez narażania uczniów na rzeczywiste niebezpieczeństwa. To sprawia, że jest to przełom w branżach wysokiego ryzyka, takich jak medycyna, wojsko i zastosowania przemysłowe. Symulując krytyczne scenariusze, uczestnicy szkolenia mogą rozwijać swoją wiedzę i umiejętności podejmowania decyzji w kontrolowanym środowisku, minimalizując w ten sposób ryzyko obrażeń w przypadku rzeczywistych wypadków.

Znaczący przykład wpływu szkoleń VR na bezpieczeństwo w miejscu pracy można znaleźć w badaniu przeprowadzonym przez Chaos Theory Games. Według ich badań szkolenie VR zmniejsza liczbę urazów w miejscu pracy o oszałamiające 43%. Ta statystyka sama w sobie podkreśla kluczową rolę, jaką technologie AR/VR mogą odgrywać w podnoszeniu standardów bezpieczeństwa w różnych branżach.

Rozwój szkoleń zdalnych: pokonywanie barier geograficznych

Pojawienie się AR/VR zapoczątkowało nową erę zdalnych szkoleń, przekraczając ograniczenia geograficzne i rozszerzając dostęp do wysokiej jakości edukacji. Uczniowie mogą teraz uczestniczyć w interaktywnych sesjach szkoleniowych w zaciszu własnego domu, eliminując potrzebę fizycznej obecności w wyznaczonym ośrodku szkoleniowym. Ta dostępność jest szczególnie cenna dla osób mieszkających w odległych obszarach lub tych, które nie mogą podróżować w celach szkoleniowych.

Darüber hinaus eröffnet die Fernschulung Möglichkeiten der globalen Zusammenarbeit und des Wissensaustauschs, indem sie unterschiedliche Talente und Perspektiven in einem einheitlichen virtuellen Raum zusammenbringt. Auf diese Weise können Unternehmen eine Kultur des kontinuierlichen Lernens und der Kompetenzentwicklung fördern, unabhängig vom Standort ihrer Mitarbeiter.

Personalizacja podróży edukacyjnej: dostosowane szkolenie dla maksymalnego efektu

Einheitsschulungsansätze sind oft nicht in der Lage, den unterschiedlichen Lernstilen und Bedürfnissen der Menschen gerecht zu werden. Das ist der Punkt, an dem AR/VR-Training wirklich glänzt. Diese Technologien ermöglichen es den Tutoren, personalisierte Lernerfahrungen zu schaffen, die auf die individuellen Anforderungen jedes Lernenden zugeschnitten sind.

Dzięki informacjom zwrotnym w czasie rzeczywistym i adaptacyjnym symulacjom, systemy AR/VR mogą identyfikować obszary, w których uczący się wyróżniają się i wskazywać obszary wymagające poprawy. Takie podejście oparte na danych umożliwia trenerom optymalizację treści szkoleniowych i metod dostarczania, zapewniając, że każdy uczestnik szkolenia może w pełni wykorzystać swój potencjał.

Efektywność kosztowa i czasowa: odblokowanie długoterminowych oszczędności

Podczas gdy niektórzy mogą postrzegać systemy AR/VR jako mające wyższe początkowe koszty szkolenia, oferują one znaczne długoterminowe oszczędności dla organizacji pod względem czasu szkolenia, zasobów i wydatków operacyjnych. Zastępując tradycyjne metody szkoleniowe, które wymagają infrastruktury fizycznej i stałych wydatków, szkolenia AR/VR stają się opłacalną alternatywą.

Odkrywanie zastosowań AR/VR w różnych obszarach szkoleniowych

Durch die Simulation realer Szenarien bieten AR- und VR-Technologien immersive und interaktive Lernerfahrungen, die die Kluft zwischen theoretischem Wissen und praktischer Anwendung in verschiedenen Bereichen überbrücken. Ob im Gesundheitswesen, in der Luftfahrt oder im Kundenservice - virtuelle Schulungen bieten eine einzigartige Möglichkeit, traditionelle Schulungsmethoden zu verbessern.

Opieka zdrowotna

Systemy AR/VR otworzyły bezprecedensowe możliwości w zakresie opieki zdrowotnej i szkoleń medycznych, napędzając branżę w kierunku bardziej skutecznych i wydajnych metod uczenia się. Specjaliści medyczni mogą teraz ćwiczyć procedury chirurgiczne i techniki diagnostyczne w pozbawionym ryzyka środowisku wirtualnym, co prowadzi do poprawy umiejętności i redukcji błędów. Według badania przeprowadzonego przez Perkins Coie (2020), aż 68% pracowników służby zdrowia uważa, że symulacje szkoleń medycznych AR/VR zdominują nowe rozwiązania i aplikacje do 2022 roku.

Wyobraź sobie początkującego chirurga, który jest w stanie wielokrotnie wykonywać skomplikowane operacje, doskonaląc swoje umiejętności przed wejściem na prawdziwą salę operacyjną. To wciągające doświadczenie pomaga budować pewność siebie i kompetencje, ostatecznie przynosząc korzyści zarówno pacjentom, jak i instytucjom opieki zdrowotnej.

Bennett Medical Center w Stamford, Connecticut, wykorzystuje zestawy słuchawkowe AR do operacji kręgosłupa. Szkolenie AR umożliwia chirurgom wizualizację wewnętrznej tkanki pacjentów z poziomem szczegółowości, który znacznie poprawia dokładność umieszczania implantów i nacięć, co ostatecznie prowadzi do lepszych wyników chirurgicznych. 

Children’s Hospital Los Angeles wykorzystuje VR do szkolenia w celu optymalizacji treningu urazowego, dzięki czemu jest on znacznie tańszy i bardziej elastyczny, a jednocześnie równie skuteczny jak tradycyjne metody. 

Die Chirurgen der UConn Health czerpią korzyści von der Kosteneffizienz und Ortsunabhängigkeit des VR-Trainings. Die auf Oculus Quest 2 basierende Anwendung bietet ihnen realistische Erfahrungen und beschleunigtes Lernen.

VR-Arzt

Nagły wypadek

W krytycznych dziedzinach, takich jak bezpieczeństwo i reagowanie kryzysowe, szkolenie może oznaczać różnicę między życiem a śmiercią. Technologie AR/VR stanęły na wysokości zadania, umożliwiając uczestnikom szkoleń realistyczną symulację sytuacji awaryjnych. Ćwicząc strategie reagowania w wirtualnych scenariuszach, osoby mogą doskonalić swoje umiejętności podejmowania decyzji i poprawiać zdolność radzenia sobie w sytuacjach wysokiego ciśnienia bez narażania się na rzeczywiste ryzyko.

Departamenty policji w Fort Myers na Florydzie i Sacramento in Kalifornien nutzen Virtual-Reality-Trainings, um die Fähigkeiten der Beamten zur Bewältigung kritischer Herausforderungen zu verbessern. In Fort Myers versetzen VR-Simulationen die Beamten in lebensbedrohliche Situationen, z. B. im Umgang mit Menschen, die mit psychischen Problemen oder Suchtproblemen kämpfen. Ziel ist es, Deeskalationstechniken effektiv zu üben und eine Eskalation zu vermeiden. Das Sacramento Police Department setzt VR ein, um implizite Vorurteile zu bekämpfen, indem es die Beamten mit Szenarien konfrontiert, in denen Personen mit unterschiedlicher Hautfarbe vorkommen, um die Reaktionen zu verbessern und das Verständnis zu erhöhen.

Tymczasem miasto Austin w USA, współpracuje z firmą ATS zajmującą się wirtualną rzeczywistością, aby zapewnić szkolenia just-in-time dla służb ratowniczych. Szkolenie VR wyposaża personel w umiejętności obsługi karetki pogotowia, zarządzania sprzętem i protokołów reagowania na wypadki z wieloma ofiarami. Badania pokazują, że wirtualne szkolenie prowadzi do lepszego zapamiętywania informacji i mniejszej liczby błędów w porównaniu z tradycyjnym szkoleniem twarzą w twarz. Inicjatywy te oznaczają rosnące przyjęcie VR w egzekwowaniu prawa i reagowaniu kryzysowym, zapewniając praktyczne i skuteczne możliwości szkoleniowe nawet w obliczu wyzwań takich jak epidemia COVID-19.

Produkcja

Sektor produkcyjny i przemysłowy często wiąże się ze skomplikowanymi maszynami i niebezpiecznym sprzętem. Tradycyjne metody szkoleniowe mogą nie być w stanie odpowiednio przygotować pracowników na wyzwania, z którymi mogą się spotkać na miejscu. Platformy AR/VR zrewolucjonizowały jednak szkolenia w tych branżach, zapewniając wysoce realistyczne scenariusze obsługi maszyn. W rezultacie ryzyko wypadków na miejscu jest zmniejszone, a produktywność i wydajność są znacznie zwiększone.

Na przykład pracownik fabryki może teraz wchodzić w interakcje z wirtualnymi maszynami, rozwiązywać potencjalne problemy i zapoznać się z procesem przed rozpoczęciem pracy na rzeczywistym sprzęcie. To wciągające doświadczenie edukacyjne prowadzi do bardziej wykwalifikowanej i pewnej siebie siły roboczej.

Obsługa klienta

Der Kundenservice ist ein Eckpfeiler vieler Unternehmen, und die Qualität der Interaktionen mit den Kunden kann über den Ruf eines Unternehmens entscheiden oder ihn zerstören. Ebenso spielen Soft Skills wie Kommunikation, Problemlösung und Empathie eine entscheidende Rolle bei der Förderung eines positiven Arbeitsumfelds und der Verbesserung der Teamdynamik.

Narzędzia AR/VR ułatwiają szkolenie umiejętności miękkich. Replikując interakcje z klientami w środowiskach wirtualnych, pracownicy mogą ćwiczyć radzenie sobie z różnymi scenariuszami i trudnymi sytuacjami. Takie szkolenia w rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej wspierają empatię, poprawiają komunikację i wyostrzają umiejętności rozwiązywania problemów, co skutkuje zwiększoną satysfakcją klienta i wydajnością pracowników.

Branża motoryzacyjna

AR i VR wprowadzają znaczące zmiany w sektorze motoryzacyjnym. W dziedzinie projektowania, AR nakłada cyfrowe modele na fizyczne pojazdy, przyspieszając iteracje i ułatwiając identyfikację błędów. Szkolenie VR poprawia wydajność montażu i zmniejsza liczbę błędów. AR poprawia doświadczenia klientów, umożliwiając wizualizację pojazdów w różnych konfiguracjach. Ponadto AR pomaga w zadaniach konserwacyjnych i naprawczych dzięki interaktywnym przewodnikom dla techników. Ogólnie rzecz biorąc, technologie AR/VR zwiększają produktywność, obniżają koszty i zwiększają zadowolenie klientów w sektorze motoryzacyjnym.

BMW wykorzystuje Mixed Reality, um in den frühen Phasen der Entwicklung eines neuen Produkts Zeit und Aufwand zu sparen. Ein Beispiel dafür ist der BMW iX - das erste Fahrzeug, das mit Hilfe von Gaming-Technologie entwickelt wurde. Mixed Reality ermöglicht die schnelle Visualisierung von Fahrzeugfunktionen und neuen Innenraumkonzepten und erhöht die Flexibilität für Entwickler. Die schnelle Darstellung von Funktionen und Innenraumdesigns in der virtuellen Realität eröffnet Möglichkeiten wie die Simulation von Stadtfahrten. Dies bietet Einblicke in die Sichtverhältnisse und die Zugänglichkeit und ermöglicht den Entwicklungsingenieuren ein lebensechtes Straßenerlebnis im Auto.

Audi wykorzystuje VR für Schulungen zur Reduzierung von Fehlern bei der Arbeit mit komplexen Systemen. Das Unternehmen entwickelt ein Software Development Kit (SDK), mit dem die Abteilungen individuelle Schulungen ohne Programmierkenntnisse erstellen können. So lernt ihr Logistikteam beispielsweise den "Pick by Light"-Prozess in einem hochdetaillierten, realistischen virtuellen Arbeitsplatz mit nur einer VR-Brille und einem Paar Controllern.

Volkswagen wykorzystuje VR do prowadzenia szkoleń w dowolnym miejscu i czasie, eliminując potrzebę dalekich podróży. Pracownicy wykonują zadania tak, jakby znajdowali się na terenie zakładu. Ponadto firma zamierza wykorzystać tę technologię do organizowania spotkań z uczestnikami rozproszonymi geograficznie i rozszerzyć możliwości istniejących rozwiązań o rzeczywistość rozszerzoną.

VR-Autobau

Obrona

Technologie AR/VR są szeroko stosowane w przemyśle obronnym do szkolenia żołnierzy w realistycznych scenariuszach bojowych, usprawniania planowania misji, ułatwiania zadań konserwacyjnych, poprawy świadomości sytuacyjnej na polu bitwy oraz pomocy w projektowaniu i prototypowaniu sprzętu wojskowego. Technologie te zapewniają cenne korzyści i zwiększają skuteczność operacyjną sił zbrojnych na całym świecie.

Na przykład SimX współpracuje mit der US-Luftwaffe und der US-Weltraumarmee an einzigartigen Trainingssystemen für Spezialeinsätze. Dieses Projekt ist Teil des VALOR-Programms (Virtual Advancement of Learning and Operational Readiness). Die Lösung bietet Schulungen für eine Vielzahl von medizinischen Aufgaben und umfasst sowohl Szenarien für die taktische Unfallversorgung als auch für die medizinische Routineversorgung. Die Lösungen von SimX werden an mehreren Standorten in den Vereinigten Staaten, Europa und Asien eingesetzt, um die Zusammenarbeit von Spezialeinsatzkräften in kritischen Situationen im Einsatz zu trainieren.

Logistyka

Technologie AR/VR są szeroko stosowane w branży logistycznej w celu usprawnienia szkoleń pracowników i poprawy wydajności operacyjnej. Firmy takie jak DB Schenker i DHL przyjęły metody szkoleniowe VR, aby sprostać konkretnym wyzwaniom w swoich procesach logistycznych.DB Schenker wykorzystuje für Gabelstaplerfahrer, das realistische Simulationen von Lagerbereichen und Situationen bietet, die in der realen Welt nur schwer zu üben sind. Auf diese Weise können die Mitarbeiter den Betrieb von Gabelstaplern und Sicherheitsvorkehrungen effektiver erlernen, was zu einem schnelleren und sichereren Betrieb von Gabelstaplern und einem besseren Verständnis der Umgebung des Standorts führt.NS (Koleje Holenderskie) wykorzystuje VR do szkolenia pracowników w zakresie utrzymywania lepszej widoczności i skutecznego reagowania w nieprzewidzianych sytuacjach na stacjach kolejowych. Odtworzenie stacji kolejowej w 3D pozwala pracownikom otrzymywać instrukcje bezpieczeństwa w wirtualnej rzeczywistości i radzić sobie z rzeczywistymi scenariuszami, zwiększając ich umiejętności reagowania.
VR-Logistik1

Finanzen

Technologie AR/VR znajdują wiele zastosowań w branży finansowej, gdzie są wykorzystywane do szkolenia pracowników w zakresie różnych zadań, takich jak otwieranie kont i przyjmowanie/odrzucanie wniosków kredytowych. Sztuczna inteligencja jest zintegrowana ze szkoleniami VR, aby symulować interakcje z klientami i uczyć pracowników, jak skutecznie radzić sobie z sytuacjami emocjonalnymi. 

Bank of America jest jednym z takich przypadków. Zatrudnia on ponad 50 000 pracowników, a tradycyjne metody e-learningu są niewystarczające do szybkiego rozwoju umiejętności. Aby temu zaradzić, bank wykorzystuje szkolenia VR. VR jest wykorzystywana do zadań takich jak otwieranie kont i obsługa rozmów z klientami, a sztuczna inteligencja symuluje interakcje z klientami, w tym emocjonalne scenariusze, takie jak wnioski kredytowe. Takie podejście zwiększa wydajność, skalowalność i empatię wśród pracowników.

Lotnictwo

Technologie AR/VR zostały szeroko przyjęte w branży lotniczej w celu zwiększenia wydajności szkoleniowej i operacyjnej. Firmy takie jak Boeing, Airbus, Rolls Royce i KLM wykorzystały szkolenia w wirtualnej rzeczywistości do przygotowania astronautów, personelu pokładowego, inżynierów lotniczych i pilotów.

W 2021 r. Boeing zaczął używać wirtualną rzeczywistość (VR) do intensywnego szkolenia astronautów NASA do ich misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Szkolenie VR obejmuje wszystkie aspekty misji, od startu do lądowania, a zestaw słuchawkowy Varjo zapewnia ostry obraz kokpitu, umożliwiając kluczowe odczytywanie przycisków i przełączników.

Avietra spezialisiert auf VR-Sicherheitstraining für Fluggesellschaften und bietet realistische Simulationen für Kabinenbesatzungsmitglieder an, die die Vorbereitungen vor dem Flug, das Einsteigen und Notfallverfahren abdecken. Der Erfolg des VR-Trainings ist erwiesen, denn es spart Trainingszeit bei physischen Simulationen. Große Fluggesellschaften wie Qatar Airways nutzen das VR-Training von Avietra.

Airbus, współpracował z Air France Industries i KLM Engineering, aby stworzyć szkolenie VR dotyczące konserwacji silnika Airbusa A320. Ten ekonomiczny i oszczędzający czas kurs VR opiera się na rzeczywistych procesach konserwacji samolotów i testach rozruchowych i może zarządzać jednocześnie 3 użytkownikami, 1 instruktorem i 2 kursantami.

Rolls Royce wykorzystuje szkolenie VR dla mechaników w celu ćwiczenia demontażu, sprawdzania i montażu części silnika. Elastyczność i wydajność szkolenia VR pozwala technikom szybciej uczyć się w środowisku opartym na pracy.

KLM opracował trzyfazowy kurs szkoleniowy VR dla pilotów, który zastępuje niektóre tradycyjne metody szkoleniowe, takie jak instrukcje w klasie i podręczniki. Symulacje VR oszczędzają czas i koszty, zapewniając jednocześnie przystępne i ekonomiczne szkolenia dla pilotów. KLM dąży do certyfikacji tego szkolenia VR przez EASA.

AR VR Zivilpiloten

Hotels, Restaurants und Cafés

W branży HoReCa technologie AR/VR są coraz częściej wykorzystywane do poprawy doświadczeń klientów i usprawnienia szkoleń personelu. Technologie te mogą być wykorzystywane na różne sposoby, aby angażować gości, oferować interaktywne menu, prezentować wirtualne wycieczki po pokojach hotelowych i przestrzeniach restauracyjnych, a nawet zapewniać wciągające doznania kulinarne. Aplikacje AR umożliwiają klientom wizualizację potraw w 3D, przeglądanie dodatkowych informacji o składnikach i dostęp do interaktywnych menu za pośrednictwem smartfonów lub zestawów słuchawkowych AR. VR może być wykorzystywana do szkolenia personelu, zwłaszcza w symulacjach kuchennych, gdzie szefowie kuchni, kelnerzy, administratorzy i inni pracownicy mogą ćwiczyć przepływ pracy i konkretne sytuacje w wirtualnym środowisku, co prowadzi do przyjemniejszych doświadczeń klientów i zwiększonej wydajności wdrażania nowych pracowników. Technologie te rewolucjonizują branżę hotelarską, tworząc innowacyjne i niezapomniane doświadczenia dla gości, jednocześnie optymalizując szkolenia personelu i operacje.

Honeygrow, sieć restauracji typu fast-casual z siedzibą w Filadelfii, wykorzystała technologię VR do wdrażania pracowników. W ciągu zaledwie 30 dni od zastosowania VR w swoim programie szkoleniowym odsetek certyfikowanych pracowników wzrósł z 50% do imponujących 77%. Die interaktiven und fesselnden VR-Module ermöglichten ein tieferes Verständnis der Unternehmenskultur und der betrieblichen Abläufe, wodurch die Teammitglieder selbstbewusster und sachkundiger wurden.

Radzenie sobie z wyzwaniami i ograniczeniami szkoleń VR i AR

Pomimo ich potencjału do poprawy uczenia się poprzez wciągające i interaktywne doświadczenia, AR i VR wiążą się z pewnymi wyzwaniami i ograniczeniami, które należy rozwiązać, aby w pełni wykorzystać ich potencjał w szkoleniach technicznych.

Pokonywanie barier technologicznych

Szkolenia VR i AR w dużym stopniu opierają się na wysokiej klasy sprzęcie i oprogramowaniu, co może prowadzić do przeszkód technologicznych. Usterki techniczne i ograniczenia sprzętowe mogą utrudniać płynne szkolenia. Jednak ciągły rozwój sprzętu i oprogramowania stale zmniejsza te bariery, czyniąc AR/VR bardziej dostępnymi i przyjaznymi dla użytkownika. Z czasem niezawodność sprzętu i optymalizacja oprogramowania będą się nadal poprawiać, dzięki czemu szkolenia VR i AR staną się płynniejszym i bardziej wydajnym procesem.

Monitorowanie i ocena postępów stażystów

Ocena postępów stażystów w środowiskach AR/VR może stanowić wyzwanie ze względu na wirtualny charakter doświadczenia. Tradycyjne metody oceny, takie jak obserwacja i ocenianie, mogą nie mieć zastosowania w wirtualnym świecie. Jednak integracja zaawansowanej analityki i wskaźników wydajności w systemach AR/VR umożliwia trenerom skuteczną ocenę wyników uczestników szkolenia. Analizy te dostarczają cennych informacji na temat zachowania uczestników szkolenia, procesów decyzyjnych i przechowywania wiedzy, umożliwiając trenerom dostosowanie instrukcji do indywidualnych potrzeb.

Adaptacja i opór wobec zmian

Przyjęcie AR/VR w szkoleniach wymaga zmiany paradygmatu w stosunku do konwencjonalnych metod. Zmiana ta może napotkać opór ze strony trenerów i uczniów, którzy mogą wahać się przed przyjęciem nowych technologii. Jednak w miarę jak korzyści płynące z AR/VR stają się coraz bardziej widoczne, opór ten prawdopodobnie się zmniejszy. Wykazanie namacalnych korzyści, takich jak zwiększone zaangażowanie, przyspieszone uczenie się i lepsza retencja, zachęci do szerszej akceptacji AR/VR w szkoleniach.

Problemy zdrowotne

Długotrwałe korzystanie z urządzeń AR/VR może prowadzić do tymczasowych problemów zdrowotnych, takich jak choroba lokomocyjna i zmęczenie oczu. Te fizyczne dolegliwości mogą utrudniać proces uczenia się i zniechęcać uczestników do angażowania się w szkolenia VR i AR. Aby złagodzić te skutki, producenci koncentrują się na ergonomicznych projektach i bardziej zaawansowanym sprzęcie i oprogramowaniu do zestawów słuchawkowych. Dodatkowo, wprowadzenie regularnych przerw podczas sesji szkoleniowych i zapewnienie regulowanych ustawień dla indywidualnego komfortu może poprawić ogólne wrażenia ze szkolenia VR i AR.

Koszt

Wdrażanie szkoleń VR może wiązać się ze znacznym rozwojem i powiązanymi kosztami. Niezbędne inwestycje w wysokiej klasy sprzęt i oprogramowanie, wraz z czasochłonnym procesem tworzenia wysokiej jakości treści AR/VR, mogą stanowić wyzwanie finansowe dla organizacji. Jednak w miarę jak technologia staje się coraz bardziej rozpowszechniona, a konkurencja na rynku rośnie, możemy spodziewać się stopniowego spadku cen, dzięki czemu szkolenia VR i AR będą w przyszłości bardziej przystępne cenowo.

Ograniczona dostępność

Jednym z istotnych ograniczeń szkoleń VR i AR jest nierówny dostęp do niezbędnego sprzętu i połączeń internetowych. Nie wszyscy uczniowie mogą mieć dostęp do tych zasobów, co potencjalnie wyklucza ich z udziału w programach szkoleniowych VR i AR. Aby rozwiązać tę kwestię, organizacje mogą zbadać hybrydowe rozwiązania szkoleniowe, które łączą rzeczywistość rozszerzoną i rzeczywistość wirtualną z tradycyjnymi metodami, zapewniając integrację dla wszystkich uczących się. Innym środkiem, który można podjąć (jeśli budżet może to pokryć), jest stworzenie wyspecjalizowanych sal szkoleniowych, w których pracownicy zawsze będą mogli uwolnić pełną funkcjonalność takiego sprzętu.

Brak standardów

Brak standardów branżowych dla szkoleń VR i AR może stwarzać przeszkody w opracowywaniu i wdrażaniu treści. Bez powszechnie akceptowanych wytycznych deweloperzy mogą napotkać problemy z kompatybilnością między różnymi platformami. Najlepszym sposobem na uniknięcie takich problemów jest opracowanie oprogramowania dla konkretnego modelu sprzętu lub wykorzystanie silników, które są w stanie dostosować kompilacje oprogramowania do wielu platform (takich jak Unity lub Unreal Engine).

Przyszłość szkoleń w rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej

Technologie AR/VR mają potencjał zrewolucjonizowania szkoleń w różnych branżach, zwłaszcza w połączeniu ze sztuczną inteligencją i uczeniem maszynowym, umożliwiając adaptacyjne uczenie się, analizę predykcyjną i inteligentną automatyzację. Te wciągające i interaktywne doświadczenia sprzyjają spersonalizowanemu uczeniu się, prowadząc do lepszych wyników i lepszego przygotowania do cyfrowego świata. 

Pomimo wyzwań, takich jak bariery technologiczne i koszty, transformacyjny potencjał AR i VR w szkoleniach przewyższa te przeszkody, zachęcając organizacje i osoby prywatne do skorzystania z okazji do wciągających i skutecznych doświadczeń szkoleniowych. Przyjęcie AR/VR może przekształcić praktyki szkoleniowe, wzmacniając pozycję uczących się w erze cyfrowej i napędzając edukację i szkolenia w nieograniczoną przyszłość odkryć i innowacji.

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Szkolenie AR integruje treści cyfrowe ze światem rzeczywistym, poprawiając praktyczne doświadczenia edukacyjne. Dzięki urządzeniom takim jak okulary AR, użytkownicy mogą zobaczyć instrukcje w czasie rzeczywistym lub wchodzić w interakcje z modelami 3D. Z kolei szkolenia VR zanurzają uczniów w symulowanym środowisku za pomocą zestawów VR, idealnych do scenariuszy wysokiego ryzyka lub kosztownych symulacji w świecie rzeczywistym. Zarówno szkolenia AR, jak i VR zapewniają interaktywne i angażujące platformy edukacyjne, rewolucjonizując tradycyjne metody szkoleniowe.

Szkolenia z wykorzystaniem VR i rozszerzonej rzeczywistości są wszechstronne i zostały zaadaptowane w różnych branżach. Do najważniejszych sektorów należą:

  • Opieka zdrowotna: Do symulacji chirurgicznych VR i scenariuszy opieki nad pacjentem.
  • Lotnictwo: Symulacja scenariuszy lotu dla pilotów i załogi.
  • Produkcja: Szkolenie techniczne w zakresie obsługi maszyn i linii montażowych.
  • Nieruchomości: Oferowanie wirtualnych wycieczek po nieruchomościach i planowanie przestrzenne.
  • Wojsko: Do symulacji VR dotyczących walki i strategii.
  • Edukacja: Ulepszanie doświadczeń w klasie dzięki interaktywnym modelom 3D.
  • Rozrywka: Szkolenie w zakresie technik produkcji lub prób scenicznych.
  • Obsługa klienta: Wciągające scenariusze odgrywania ról i szkolenia z umiejętności miękkich, pomagające przedstawicielom w radzeniu sobie z różnymi interakcjami z klientami.

Szkolenie AR/VR zwiększa bezpieczeństwo, zapewniając pozbawione ryzyka realistyczne środowisko, w którym uczestnicy mogą doświadczyć niebezpiecznych scenariuszy bez konsekwencji w świecie rzeczywistym. Zapewnia realistyczne symulacje sytuacji wysokiego ryzyka, zapewniając odpowiednie przygotowanie uczestników programu szkoleniowego. Uczestnicy szkolenia czerpią korzyści z powtarzalnej praktyki w tych symulacjach, co prowadzi do lepszego zapamiętywania protokołów bezpieczeństwa. Dzięki szkoleniom w rzeczywistości rozszerzonej natychmiastowa informacja zwrotna jest przekazywana za pośrednictwem nakładek w czasie rzeczywistym, kierujących działaniami i poprawkami. Co więcej, program szkoleniowy AR/VR pomaga wyeliminować potrzebę specjalistycznego sprzętu lub lokalizacji i może być dostosowany do adaptowalnych scenariuszy specyficznych dla potrzeb branży. Ogólnie rzecz biorąc, szkolenia AR/VR zapewniają bardziej kompleksowe i skuteczne podejście do szkoleń w zakresie bezpieczeństwa.

Autor
Sergey Molchanov Kierownik ds. projektowania

Spis treści

Oceń ten artykuł:

4/5

4.8/5 (45 Meinungen)

Wyzwanie dla nas?

    Prosimy o podanie szczegółów projektu, czasu trwania, stosu technologicznego, potrzebnych specjalistów IT i innych istotnych informacji.
    Nagraj wiadomość głosową na temat projekt, który pomoże nam lepiej go zrozumieć
    W razie potrzeby dołącz dodatkowe dokumenty
    Prześlij plik

    Sie können 1 Bild mit einer Größe von 2 MB erstellen. Dateiformate: pdf, jpg, jpeg, png

    Informujemy, że po kliknięciu przycisku Wyślij Innowise będzie przetwarzać Twoje dane osobowe zgodnie z naszą Polityką prywatności w celu dostarczenia Ci odpowiednich informacji.

    Co będzie dalej?

    1

    Po otrzymaniu i przetworzeniu Twojego zgłoszenia skontaktujemy się z Tobą wkrótce, aby wyszczególnić potrzeby projektu i podpisać umowę o zachowaniu poufności, aby zapewnić poufność informacji.

    2

    Po przeanalizowaniu wymagań, nasi analitycy i programiści opracowują projekt z zakresem prac, wielkością zespołu, czasem i kosztami szacunki.

    3

    Umówimy się z Tobą na spotkanie, aby omówić ofertę i dojść do porozumienia porozumienia.

    4

    Podpisujemy umowę i rozpoczynamy pracę nad projectm tak szybko, jak to możliwe.

    Potrzebujesz innych usług?

    Спасибо!

    Cобщение отправлено.
    Мы обработаем ваш запрос и свяжемся с вами в кратчайшие сроки.

    Dziękuję!

    Wiadomość została wysłana.
    Wir werden Ihre Anfrage bearbeiten und Sie so schnell wie möglich kontaktieren.

    Dziękuję!

    Wiadomość została wysłana. 

    Przetworzymy Twoją prośbę i skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.

    Pfeil