Skjemaet har blitt sendt inn.
Mer informasjon finner du i postkassen din.
Firma Innowise opracowała dokumentacja projektu for å forstå et programvaresystems arkitektur, struktur og komponenter.
Nasz klient jest znaczącym graczem w sektorze bankowych systemów płatniczych, działającym na wysoce konkurencyjnym i dynamicznym rynku. Jest znany ze swojego przyszłościowego podejścia do technologii finansowych i ma znaczącą pozycję w swojej dziedzinie.
Szczegółowe informacje o kliencie nie mogą zostać ujawnione zgodnie z warunkami umowy NDA.
Klient przygotowywał się do uzyskania certyfikatów ISO, co było kluczowym krokiem w zwiększaniu jego wiarygodności rynkowej i wydajności operacyjnej. Trafił jednak na poważną przeszkodę: brak kompleksowych dokumentacja projektu oprogramowania. Luka ta była nie tylko przeszkodą w certyfikacji, ale także wąskim gardłem w usprawnianiu ich działalności. Nowi członkowie zespołu zmagali się z wdrażaniem, a programiści tracili cenny czas na rozwikłanie złożoności systemu przy każdym dodaniu nowej funkcji.
I tillegg var mangelen på tydelig dokumentasjon en betydelig barriere i kommunikasjonen mellom interessenter, utviklere og systemvedlikeholdere. Kundens forventning til oss var ikke bare at vi skulle tette dette hullet, men også skape et robust fundament som ville gjøre det enklere å forbedre og vedlikeholde systemet i fremtiden.
I Innowise gikk vi i gang med å samle inn og dokumentere de kompliserte detaljene i kundens programvaresystem. Løsningen vår besto av tre hovedkomponenter: kravspesifikasjon for programvare (SRS), løsningsarkitekturdokument (SAD) og designstandarder. Under hele prosessen samarbeidet utviklerne hos kunden med oss og ga oss verdifull innsikt i systemstruktur, dataformater, prosessfunksjoner og mye mer.
Teamets første oppgave var å få en helhetlig forståelse av kundens forretningsmål og systemkrav. Denne fasen handlet om å tegne et helhetlig bilde av hva systemet skulle oppnå i en bredere kontekst av kundens forretningsvirksomhet.
Vi begynte med å definere formålet med virksomheten og systemet. Dette var avgjørende for å tilpasse programvarens funksjoner til kundens strategiske mål. Vi gjennomførte grundige diskusjoner med viktige interessenter for å bekrefte at vår forståelse var korrekt og omfattet fremtidige ambisjoner. Denne grundige forståelsen gjorde det mulig for oss å forutse ikke bare nåværende, men også fremtidige krav.
Deretter skisserte vi de funksjonelle kravene i et nøye strukturert format som beskrev alle aspekter ved systemets funksjonalitet - fra grunnleggende beregninger til komplekse databehandlingsalgoritmer. Kravene ble prioritert ut fra deres innvirkning på systemets generelle effektivitet og kundens driftseffektivitet.
Som et supplement til tekstbeskrivelsene brukte vi brukertilfeller og BPMN-diagrammer (Business Process Model and Notation). Disse verktøyene var uvurderlige for å visualisere systemets funksjoner, og ga en grafisk fremstilling av arbeidsflyter og prosesser. Brukstilfellene ga oss scenarier fra den virkelige verden som bidro til å forstå hvordan ulike brukere ville samhandle med systemet, mens BPMN-diagrammene ga et mer teknisk bilde av prosessflyten i systemet.
Teamet vårt nøyde seg ikke med de overordnede kravene. Vi fordypet oss i detaljene og dokumenterte hver eneste komponent og funksjon i systemet. Denne omfattende dokumentasjonen omfattet alt fra elementer i brukergrensesnittet til back-end procesy. Naszym celem było zapewnienie, że deweloperzy i osoby odpowiedzialne za utrzymanie systemu będą mogli łatwo go zrozumieć i poruszać się po nim.
Po opracowaniu specyfikacji wymagań oprogramowania skupiliśmy się na stworzeniu dokumentu architektury rozwiązania.
Projekty techniczne stoją przed poważnymi wyzwaniami związanymi z dostosowaniem aspektów technicznych do celów biznesowych. Nasz dokument odegrał kluczową rolę w wypełnieniu tej luki. Wyraźnie określając, w jaki sposób każdy element architektury systemu bezpośrednio przyczynił się do realizacji celów biznesowych, zapewniliśmy jasne uzasadnienie decyzji architektonicznych.
En viktig del av vår tilnærming var å dokumentere den nåværende teknologiske tilstanden i kundens system. Dette innebar en grundig analyse av teknologiene, rammeverkene og verktøyene som ble brukt til å utvikle systemet. Vi evaluerte effektiviteten, skalerbarheten og hvordan de var integrert med andre komponenter i systemet. Denne analysen var avgjørende for å identifisere forbedringsområder og sikre at den foreslåtte arkitekturen ble bygget på et solid og moderne teknologisk fundament.
Ostatnim elementem naszej układanki dokumentacji były standardy projektowe. Ta sekcja była kluczowa, ponieważ definiowała betalingssystemets tożsamość wizualna i funkcjonalna.
Vi begynte med de estetiske aspektene og dokumenterte fargevalg, typografi og det generelle visuelle språket som brukes i systemet. Dette handlet ikke bare om å liste opp farger og skrifttyper, men også om psykologien bak disse valgene og hvordan de samsvarer med merkevareidentiteten og målene for brukeropplevelsen. Vi forklarte for eksempel hvorfor spesifikke nyanser ble valgt på grunn av deres visuelle appell og potensielle psykologiske effekt på brukerne, noe som øker brukervennligheten og brukerengasjementet.
Wychodząc poza estetykę, zbadaliśmy elementy funkcjonalne. Obejmowało to nazwy pól, nagłówki i układ informacji na każdym ekranie. Szczegółowo przyjrzeliśmy się projektowi elementów interaktywnych, takich jak przyciski, suwaki i menu rozwijane, dokumentując ich działanie w różnych stanach (np. po najechaniu kursorem, kliknięciu, nieaktywności). Naszym celem było zapewnienie spójności i intuicyjności interakcji użytkownika w całym systemie.
Vi gikk i detalj med utformingen av popup-meldinger for feil og handlingsbekreftelser, og sørget for at de var visuelt konsistente og formidlet tydelig, kortfattet og nyttig informasjon. Vi fokuserte også mye på varslingssystemet, som inkluderte e-postvarsler og systemmeldinger. Dette innebar en detaljert gjennomgang av utformingen av e-postmaler, tonen i meldingene og utløserne for disse varslene. Vi sørget for at disse varslene ikke bare var informative, men også utformet på en måte som gjenspeilte merkevarens stemme og forbedret den generelle brukeropplevelsen.
Rozpoczęliśmy od fazy odkrywania, dokładnie rozumiejąc system i wymagania klienta. Obejmowało to stworzenie szczegółowej mapy drogowej projektu, ustalenie jasnych kamieni milowych oraz zidentyfikowanie potencjalnych wyzwań i rozwiązań w celu osiągnięcia płynnego dokumentowania.
Podczas fazy dokumentacji opracowaliśmy SRS, SAD i standardy projektowe. Faza ta miała charakter iteracyjny, obejmując ciągłą walidację i udoskonalanie.
Komunikacja była kluczowa. Wykorzystaliśmy różne kanały, takie jak rozmowy wideo, e-maile i platformy współpracy do stałej interakcji. Śledzenie zadań odbywało się za pośrednictwem systemu Jira, co zapewniało przejrzystość i terminowe postępy.
Rozwiązanie, które dostarczyliśmy dla bankowy system płatności było kompleksowe i wieloaspektowe oraz doprowadziło do wymiernych i znaczących rezultatów. Po pierwsze, klient jest teraz o krok od uzyskania certyfikatu ISO. Po drugie, nasza kompleksowa dokumentacja usprawniła proces wdrażania nowo zatrudnionych członków zespołu. Co więcej, zaowocowało to bardziej płynną integracją nowych funkcji, znacznie oszczędzając czas i zmniejszając krzywe uczenia się dla programistów.
Zmniejszona złożoność i większa przejrzystość operacji systemowych oznaczają, że zespół może bardziej skupić się na innowacjach, a mniej na poruszaniu się po istniejących strukturach. Wreszcie, jasność w zakresie funkcjonalności systemu, wymagań i ograniczeń znacznie poprawiła zrozumienie systemu i komunikację między wszystkimi zainteresowanymi stronami.
30%
szybsze wdrażanie nowych funkcji
2x
Szybszy proces wdrażania
Zadzwoń lub wypełnij poniższy formularz, a my skontaktujemy się z Tobą po przetworzeniu Twojego zgłoszenia.
Po otrzymaniu i przetworzeniu Twojego zgłoszenia skontaktujemy się z Tobą wkrótce, aby wyszczególnić potrzeby projektu i podpisać umowę o zachowaniu poufności, aby zapewnić poufność informacji.
Po przeanalizowaniu wymagań, nasi analitycy i programiści opracowują projekt z zakresem prac, wielkością zespołu, czasem i kosztami szacunki.
Umówimy się z Tobą na spotkanie, aby omówić ofertę i dojść do porozumienia porozumienia.
Podpisujemy umowę i rozpoczynamy pracę nad projektem tak szybko, jak to możliwe.
Dowiedz się jako pierwszy o innowacjach IT i interesujących studiach przypadków.
© 2007-2024 Innowise. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Polityka prywatności. Polityka dotycząca plików cookie.
Innowise Sp. z o.o Ul. Rondo Ignacego Daszyńskiego, 2B-22P, 00-843 Warszawa, Polska
Rejestrując się, wyrażasz zgodę na naszą Politykę Prywatności, w tym korzystanie z plików cookie i przekazywanie Twoich danych osobowych.
Dziękuję!
Wiadomość została wysłana.
Vi behandler forespørselen din og kontakter deg så snart som mulig.
Dziękuję!
Wiadomość została wysłana.
Przetworzymy Twoją prośbę i skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.