Skjemaet har blitt sendt inn.
Mer informasjon finner du i postkassen din.
Naszym klientem jest duży bank komercyjny z siecią oddziałów w całym kraju, oferujący depozyty, pożyczki i inne usługi.
Szczegółowe informacje o kliencie nie mogą być ujawnione zgodnie z postanowieniami NDA.
Głównym celem każdego banku lub instytucji finansowej jest zadowolenie i bezpieczeństwo posiadaczy rachunków. W ramach codziennej działalności instytucje te obsługują rachunki klientów, nadzorują inwestycje, utrzymują odpowiednią płynność i wykonują inne funkcje.
Niestety, branża bankowa stoi obecnie w obliczu poważnego zagrożenia ze strony podejrzanych i złośliwych działań, które nie tylko zagrażają klientom, ale także całej branży. Do niedawna banki korzystały głównie z ręcznych systemów opartych na regułach, ale w miarę jak oszuści stawali się coraz bardziej wyrafinowani, systemy te szybko stawały się nieefektywne.
Jeden z kluczowych amerykańskich banków zwrócił się do Innowise, szukając skutecznego rozwiązania. uczenia maszynowego (ML). w rozwiązaniu bankowym do wykrywania i zwalczania oszustw finansowych. Wraz z rozwojem klienta i wzrostem liczby transakcji, bank okresowo spotykał się ze złośliwymi działaniami, które zagrażały jego bezpieczeństwu i reputacji. Z pewnością nasz klient posiadał system przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy, który zapobiegał kamuflowaniu zysków z przestępstw i włączaniu ich do systemu finansowego. Jednak brakowało mu dokładności, wykazując dużą liczbę fałszywych alarmów i pozostawiając miejsce na przejęcia kont i oszustwa płatnicze.
Opracowanie nieprawidłowych wzorców
Vi utledet særegne mønstre, for eksempel uvanlig høye transaksjonsbeløp eller oppsplitting av transaksjoner for å unngå automatisk skatterapportering. Disse mønstrene gjør det mulig for ML-algoritmer å skille svindel fra vanlige banktransaksjoner og iverksette egnede tiltak når et risikabelt mønster dukker opp. Basert på dette kategoriseres transaksjonene som enten "gode" (legitime) eller "dårlige" (falske).
Ogólnie rzecz biorąc, Innowise uzyskał dostęp do ogromnego zbioru danych (np. dziesiątek milionów próbek opartych na sieci neuronowej, danych transakcyjnych i historycznych), bardzo skutecznego w identyfikowaniu wzorców i wykrywaniu nieprawidłowych zachowań, które odbiegają od normy. Wybraliśmy najbardziej krytyczne cechy, porównując oczekiwania z rzeczywistymi danymi i rekurencyjnymi technikami eliminacji cech. Nasz zespół zidentyfikował również brakujące etykiety danych, zapewniając techniki lepszego wykrywania oszustw.
Szkolenie modelowe
Ponieważ wzorce oparte na regułach podkreślają wyraźne przypadki oszustw, nasi specjaliści ML opracowali algorytmy wykrywające nietypowe lub nieznane okoliczności, w których konwencjonalne algorytmy zawodzą. W rezultacie rozszerzenie może przewidywać nawet bez wystarczającej ilości danych, opierając się na technikach uczenia maszynowego. W ten sposób nasze rozwiązanie wykorzystuje wbudowane reprezentacje zamiast klasycznych zagregowanych funkcji do przetwarzania transakcji.
Pełnoprawny model ML
Po zidentyfikowaniu zagrożenia, system przesyła te dane w czasie rzeczywistym do administratora, który może zamrozić lub anulować operacje do czasu dalszego zbadania. W zależności od prawdopodobieństwa wystąpienia oszustwa, istnieją trzy możliwe rozwiązania:
Ponadto zapewniliśmy kompleksowe narzędzia do wyjaśniania modeli ML, pomagające zrozumieć wyniki przewidywania i zapewniające płynne wrażenia użytkownika.
Początkowo nasz zespół projektowy opracował wymagania biznesowe i techniczne, aby spełnić oczekiwania klientów. Przez cały czas trwania projektu, nasz analityk biznesowy opprettholdt tett kontakt med kundens bankkonsulenter for å få en dypere forståelse av kundens virksomhet og dra full nytte av maskinlæring i finansielle tjenester.
Jeśli chodzi o rozwiązanie ML, najtrudniejszym aspektem było osiągnięcie optymalnych wskaźników dla użytkowników o różnej historii transakcji. Nasz model był skuteczny w przypadku posiadaczy kont ze znaczną historią transakcji, ale nieskuteczny w przypadku nowych użytkowników z brakiem danych historycznych. Tacy użytkownicy byli traktowani jako nieaktywne konta zawierające tylko informacje o tożsamości i bez historii transakcji. Chociaż to założenie eliminuje korzyści płynące z posiadania pełnych danych użytkownika, to jednak daje dość stabilne wyniki uczenia dla modelu ML.
Etter å ha diskutert problemet undersøkte vi metoder for "few-shot learning" som kunne forbedre beregningene våre. Vi gjennomførte et proof of concept, men det resulterte ikke i de betydelige forbedringene vi hadde forventet. Derfor fortsatte prosjektteamet vårt å forbedre plattformen og gå dypere inn i kundens forretningsområde. Dette gjorde det mulig for oss å utforme funksjoner som hadde stor innvirkning på "few-shot learning"-modellen, noe som sikret nøyaktige prediksjonsresultater for maskinlæringsprosjektet.
Nasz zespół postępował zgodnie z metodologią Scrum, z trzytygodniowymi sprintami przez cały czas trwania projektu. Organizowaliśmy regularne spotkania z zespołem za pośrednictwem Microsoft Teams, aby monitorować postępy projektu i uwzględniać wszelkie zmiany w jego zakresie. Obecnie projekt został pomyślnie zakończony.
Innowise opracowało zaawansowane rozszerzenie oparte na ML, aby wykrywać podejrzane lub nieuczciwe działania i podejmować na tej podstawie proaktywne działania. Zapewniliśmy nienaganne bezpieczeństwo i wyeliminowaliśmy ryzyko naruszeń i przestępstw finansowych. Ogólnie rzecz biorąc, uczenie maszynowe w bankowości i finansach przyniosło następujące korzyści:
Algorytmy uczenia maszynowego szybko analizują ogromne ilości danych. Wraz z rosnącym tempem i wolumenem transakcji bankowych, nasza platforma uczenia maszynowego nieustannie analizuje nowe informacje.
Algorytmy uczenia maszynowego mogą wykonywać powtarzalne operacje i natychmiast wykrywać subtelne zmiany we wzorcach. Nasze rozwiązanie ML analizuje setki tysięcy płatności na sekundę, usprawniając cały proces transakcji.
W tym projekcie wykorzystaliśmy algorytmy uczenia maszynowego, które można wyszkolić do identyfikowania wzorców w pozornie trywialnych danych. Rozpoznają one subtelne lub nieintuicyjne wzorce, których dostrzeżenie przez człowieka byłoby trudne, a nawet niemożliwe. Zwiększa to precyzję wykrywania oszustw, skutkując mniejszą liczbą fałszywych alarmów i zmniejszonym ryzykiem niewykrycia oszustwa.
99.3%
dokładność w ograniczaniu oszustw
Zadzwoń lub wypełnij poniższy formularz, a my skontaktujemy się z Tobą po przetworzeniu Twojego zgłoszenia.
Po otrzymaniu i przetworzeniu Twojego zgłoszenia skontaktujemy się z Tobą wkrótce, aby wyszczególnić potrzeby projektu i podpisać umowę o zachowaniu poufności, aby zapewnić poufność informacji.
Po przeanalizowaniu wymagań, nasi analitycy i programiści opracowują projekt z zakresem prac, wielkością zespołu, czasem i kosztami szacunki.
Umówimy się z Tobą na spotkanie, aby omówić ofertę i dojść do porozumienia porozumienia.
Podpisujemy umowę i rozpoczynamy pracę nad projektem tak szybko, jak to możliwe.
Dowiedz się jako pierwszy o innowacjach IT i interesujących studiach przypadków.
© 2007-2024 Innowise. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Polityka prywatności. Polityka dotycząca plików cookie.
Innowise Sp. z o.o Ul. Rondo Ignacego Daszyńskiego, 2B-22P, 00-843 Warszawa, Polska
Rejestrując się, wyrażasz zgodę na naszą Politykę Prywatności, w tym korzystanie z plików cookie i przekazywanie Twoich danych osobowych.
Dziękuję!
Wiadomość została wysłana.
Vi behandler forespørselen din og kontakter deg så snart som mulig.
Dziękuję!
Wiadomość została wysłana.
Przetworzymy Twoją prośbę i skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.