Zostaw swoje dane kontaktowe, a my wyślemy Ci nasz przegląd e-mailem
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przesyłania spersonalizowanych materiałów marketingowych zgodnie z Regulaminem. Politykę Prywatności. Potwierdzając zgłoszenie, użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie materiałów marketingowych
Thank you!

The form has been successfully submitted.
Please find further information in your mailbox.

Innowise jest międzynarodową firmą tworzącą oprogramowanie w pełnym cyklu założona w 2007 roku. Jesteśmy zespołem ponad 2000+ specjalistów IT tworzących oprogramowanie dla innych profesjonalistów na całym świecie. profesjonalistów na całym świecie.
O nas
Innowise jest międzynarodową firmą tworzącą oprogramowanie w pełnym cyklu założona w 2007 roku. Jesteśmy zespołem ponad 2000+ specjalistów IT tworzących oprogramowanie dla innych profesjonalistów na całym świecie. profesjonalistów na całym świecie.

Rozwój PIM: 15% wzrost sprzedaży dzięki scentralizowanemu systemowi

Innowise opracował internetowy system PIM, który służy jako centralne repozytorium do gromadzenia, optymalizacji i dystrybucji danych o zawartości produktu.

Klient

Branża
Handel detaliczny, Dobra konsumpcyjne
Region
UE
Klient od
2022
Our client is a large EU-based clothes retailer with a wide assortment that needed to consolidate and harmonize all product content data to manage it more efficiently. Detailed information about the client cannot be disclosed under the provisions of the NDA.

Wyzwanie

Przed zwróceniem się do Innowise, nasz klient korzystał wcześniej z firmy Oparte na Magento online store to sell clothes. With new trade units comprising different properties, marketing managers found it challenging to collect, operate, and add information about goods. It took them hours to upload new information and navigate incoherent text files, multiple PDF/Excel files, videos, and millions of spreadsheets scattered throughout the company’s folders. In this way, launching every new product resulted in fragmented, often incorrect information on the website and, as a result, hampered deadlines and missed time-to-market.

Aby uporządkować sprawy oraz zapewnić automatyzację i elastyczność zarządzania danymi produktów, nasz klient wpadł na pomysł wdrożenia PIM kompatybilnego ze sklepem internetowym klienta.

Wdrożenie

Aby sprostać wyzwaniu klienta, zbudowaliśmy pełnoprawny, niestandardowy system PIM, który konsoliduje dane dotyczące zawartości produktu w jednym miejscu i zapewnia ich aktualizację i ujednolicenie. Nasz zespół umożliwił płynne dodawanie opisów/tłumaczeń produktów, jednostek SKU, cen, etykiet, treści uzupełniających (zdjęć, filmów) i innych specyfikacji produktów. Ostatecznie stworzyliśmy jedno centralne źródło prawdy, w którym wszystkie informacje są ujednolicone, eliminując potrzebę przełączania się między arkuszami kalkulacyjnymi i folderami.

Aby osiągnąć bogatą funkcjonalność i spójność danych, wykorzystaliśmy najlepsze światowe praktyki PIM i naszą własną wiedzę. W związku z tym nasz zespół projektowy zastosował architekturę EAV (entity-attribute-value model) do tworzenia encji dowolnego typu zawierających nazwę produktu, opis i unikalny identyfikator (UI) z dowolnymi atrybutami i hierarchią. Ponieważ EAV implikuje ciężką strukturę i przechowywanie informacji w kilku źródłach, skonfigurowaliśmy relacyjną bazę danych do głównego przechowywania i nierelacyjną (ElasticSearch) do indeksowania i szybkiego dostępu w oparciu o natychmiastowe buforowanie. Aby uzyskać dostęp do plików wideo, skonfigurowaliśmy przechowywanie multimediów w chmurze.

System PIM zapewnia menedżerom dużą elastyczność przy wyborze typów i atrybutów nowych produktów. Dzięki temu nasz klient, na przykład, może łatwo przestawić się ze sprzedaży ubrań na sprzedaż iPhone’ów, śrubokrętów, a nawet internetowych kursów ogrodniczych bez konieczności restrukturyzacji istniejącej platformy.

Ponadto zapewniliśmy możliwość dostosowania domyślnych typów produktów. W ten sposób nasz klient mógł dodawać nowe jednostki handlowe w następujący sposób:

  • Prosty. Pojedynczy produkt jest sprzedawany ze stałymi właściwościami (rozmiar, waga, materiał itp.) i nie ma odmian.
  • Konfigurowalne. Konfigurowalne oznacza wiele prostych produktów, które zawierają kilka rozmiarów lub opcji kolorystycznych.
  • Wirtualne. W przeciwieństwie do widocznych i fizycznych produktów wspomnianych powyżej, produkt wirtualny może być usługą, członkostwem, gwarancją lub subskrypcją, która nie wymaga wysyłki ani dostawy.
  • Zgrupowane. Kupowanie ich razem jest zwykle bardziej korzystne niż kupowanie ich osobno, ponieważ mają one podobne cechy lub są ze sobą powiązane.
  • Pakiet. Kupujący nie mają wyboru i muszą zakupić wszystkie produkty w zestawie zawierającym produkty w pakiecie.
  • Do pobrania. Jak sama nazwa wskazuje, klienci mogą pobierać oprogramowanie, pliki, ebooki, filmy itp. po obejrzeniu zwiastunów lub sampli.

Jako duży sprzedawca internetowy, nasz klient zarządza wieloma informacjami o produktach związanych z odzieżą. W ten sposób każdy przedmiot zawiera takie atrybuty, jak rozmiar, kolor, materiał, instrukcje dotyczące pielęgnacji, informacje o wysyłce i dane marketingowe (tytuły, opisy, zdjęcia itp.) Mając to na uwadze, Innowise wdrożył następujące funkcje PIM.

Modelowanie danych produktu

W celu dodawania nowych danych dotyczących zawartości produktu opracowaliśmy narzędzie internetowe, które umożliwia operacje typu “przeciągnij i upuść” bez konieczności kodowania. Narzędzie to pozwala użytkownikom tworzyć encje, atrybuty i relacje, a także utrzymywać SKU w organizacji przez cały cykl życia produktu. Co więcej, jest ono dostarczane z gotowymi szablonami, które upraszczają organizację, agregację, klasyfikację i tłumaczenie informacji o produktach.

Publikowanie wielokanałowe

Klienci oczekują dokładnych, spójnych informacji podczas całej swojej podróży. Aby zapewnić aktualność danych o produkcie w różnych kanałach sprzedaży i komunikacji, wdrożyliśmy wielokanałową aktualizację danych. Na przykład, jeśli cena określonego produktu zmieni się z 30$ na 50$, marketerzy powinni odpowiednio zaktualizować informacje na stronie internetowej, w arkuszach cenowych i katalogach. Dzięki systemowi PIM menedżerowie zmieniają ceny raz, a dzięki wbudowanym konektorom do platformy e-commerce Magento, będą one dokładne we wszystkich punktach kontaktu.

Pulpity nawigacyjne danych produktów

Aby śledzić analizy dotyczące towarów klientów, dostosowaliśmy konkretne i konfigurowalne pulpity nawigacyjne. Pulpity zapewniają niestandardowe widżety do wizualnej prezentacji dowolnego raportu o sprzedaży, podkreślając istotne informacje, krytyczne stany przepływu pracy i określone powiadomienia.

Płynna integracja

System PIM jest płynnie zintegrowany ze środowiskiem IT klienta i łączy wszystkie treści produktowe, ułatwiając specjalistom ds. marketingu dostęp do niezbędnych informacji. Dzięki łatwym w użyciu interfejsom API, nasz klient może wyszukiwać i pobierać informacje w czasie rzeczywistym. Dodatkowo, system umożliwia niesamowitą łączność z systemami biznesowymi przedsiębiorstwa (ERP, CRM itp.) oraz zewnętrznymi aplikacjami firm trzecich. Standardowy interfejs API, w pełni funkcjonalny interfejs API REST i interfejs API Data Hub GraphQL zapewniają wszystko, co jest potrzebne do dwukierunkowej komunikacji z innymi systemami. W szczególności zapewniliśmy integrację z Magento, ponieważ klient wykorzystał tę platformę e-commerce do sprzedaży towarów. Jeśli projekt przyniesie wysoki zwrot z inwestycji, klient planuje znacznie rozszerzyć liczbę zewnętrznych integracji.

Technologie i narzędzia

Back-end
PHP 8.0 (Laravel), NodeJS
Front-end
React, JavaScript, Magento, HTML/CSS
Bazy danych
PostgreSQL
QA
Qase, Postman, Swagger, TestFlight, Arduino, Thonny

Proces

Innowise zrealizowało wszystkie etapy projektu, obejmujące zbieranie wymagań, projektowanie i prototypowanie, rozwój, testowanie, wdrażanie i utrzymanie.

We began with PIM consulting and defining the project goals, scope, and limitations as well as evaluating the solution’s main technical and business requirements. Then, based on our solid Magento experience, our team developed a custom PIM system that complies with our client’s vision and corresponds to the client’s sales strategy.

Projekt był zarządzany przy użyciu zwinnego Scruma z dwutygodniowymi sprintami i codziennymi spotkaniami zespołu. Wszystkie zadania były przydzielane za pośrednictwem Jira, a komunikacja odbywała się za pośrednictwem Google Meet.

Projekt został zakończony, a nasz klient planuje obecnie integrację systemu PIM z modułem zarządzania magazynem ERP.

Zespół

1
Kierownik projektu
1
Analityk biznesowy
3
Programistów back-end
2
Programistów front-end
1
Projektant UI/UX
2
Inżynierowie QA
team-innowise

Wyniki

W rezultacie Innowise uruchomił pełnoprawny system PIM, który zapewnia przejrzysty widok wszystkich informacji związanych z produktem, umożliwiając dodawanie i edycję danych w jednym miejscu. System pozwala naszemu klientowi scentralizować i zharmonizować wszystkie marketingowe, sprzedażowe i techniczne informacje o produkcie w prosty i jednoznaczny sposób.

System PIM zwiększa sprzedaż, ułatwiając podejmowanie decyzji w oparciu o dane poprzez tworzenie, edytowanie, aktualizowanie i przechowywanie informacji o produktach.

From now on, marketing managers don’t have to spend hours searching, analyzing, and consolidating information about goods. Thanks to omnichannel publishing and Magento integration, the PIM system presents outstanding product experience across all touch points due to consistent, accurate, and up-to-date data.

Czas trwania projektu
  • Maj 2022 - styczeń 2023

Skontaktuj się z nami!

Zadzwoń lub wypełnij poniższy formularz, a my skontaktujemy się z Tobą po przetworzeniu Twojego zgłoszenia.

    Prosimy o podanie szczegółów projektu, czasu trwania, stosu technologicznego, potrzebnych specjalistów IT i innych istotnych informacji.
    Nagraj wiadomość głosową na temat projekt, który pomoże nam lepiej go zrozumieć
    W razie potrzeby dołącz dodatkowe dokumenty
    Prześlij plik

    Można załączyć maksymalnie 1 plik o łącznej wielkości 2 MB. Ważne pliki: pdf, jpg, jpeg, png

    Informujemy, że po kliknięciu przycisku Wyślij Innowise będzie przetwarzać Twoje dane osobowe zgodnie z naszą Polityką prywatności w celu dostarczenia Ci odpowiednich informacji.

    Co będzie dalej?

    1

    Po otrzymaniu i przetworzeniu Twojego zgłoszenia skontaktujemy się z Tobą wkrótce, aby wyszczególnić potrzeby projektu i podpisać umowę o zachowaniu poufności, aby zapewnić poufność informacji.

    2

    Po przeanalizowaniu wymagań, nasi analitycy i programiści opracowują projekt z zakresem prac, wielkością zespołu, czasem i kosztami szacunki.

    3

    Umówimy się z Tobą na spotkanie, aby omówić ofertę i dojść do porozumienia porozumienia.

    4

    Podpisujemy umowę i rozpoczynamy pracę nad projektem tak szybko, jak to możliwe.

    Спасибо!

    Cобщение отправлено.
    Мы обработаем ваш запрос и свяжемся с вами в кратчайшие сроки.

    Dziękuję!

    Wiadomość została wysłana.
    We’ll process your request and contact you back as soon as possible.

    Dziękuję!

    Wiadomość została wysłana. 

    Przetworzymy Twoją prośbę i skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.

    arrow